SMART TV
Yleisempiä syitä BLOCKBUSTERin toisto-ongelmiin on huono tai pätkivä internetyhteys. Jos BLOCKBUSTER-sovelluksen käynnistyksessä tai elokuvan tai sarjan toistamisessa on ongelmia laitteellasi, ongelma voi johtua hitaasta tai keskeytyneestä internetyhteydestä.
Huomio: Jos et ohjeidemme avullakaan saa korjattua BLOCKBUSTER-yhteysongelmia, suosittelemme että otat yhteyden internetpalveluntarjoajaasi. He voivat auttaa selvittämään, onko ongelma vaikkapa reitittimesi asetuksissa ja siinä, miten laitteet viestivät kotiverkkosi kanssa.
Jos toistamisessa on ongelmia, voit kokeilla seuraavia:
Jos yhteytesi täyttää suoratoiston minimivaatimuksemme, yleisimmät yhteysongelmat ratkeavat seuraavilla neuvoilla.
• 1. Tarkista, että KAIKKI kotiverkkoosi liitetyt laitteet ovat pois päältä ainakin minuutin ennen kuin kytket laitteet takaisin päälle yksi kerrallaan.
• 2. Sammuta tai kytke irti laitteesi.
• 3. Irrota modeemi (JA langaton reititin, jos se on erillinen laite) verkkovirrasta ainakin 30 sekunniksi.
• 4. Kytke modeemin virta takaisin päälle, ja odota kunnes yksikään valo ei enää vilku. Jos reititin on erillinen laite, kytke se takaisin päälle ja odota, ettei yksikään merkkivalo enää vilku.
• 5. Laita laitteesi takaisin päälle ja yritä uudelleen toistaa videosi BLOCKBUSTERista.
Yhdistä laite suoraan modeemiisi.
Jos luot yhteyden modeemiisi kytketyn langattoman reitittimen kautta, etkä vieläkään saa luotua yhteyttä, voit yrittää kiertää reitittimen ja liittää laitteen suoraan modeemiin.
Sen avulla voi selvittää, onko ongelma reitittimessä vai langattomassa yhteydessä.
1. Sammuta televisio.
2. Yhdistä laite suoraan modeemiin kaapelilla.
3. Irrota modeemi verkkovirrasta ainakin 30 sekunniksi, laita virta uudestaan päälle ja odota, kunnes mikään valo ei enää vilku.
4. Laita TV päälle ja yritä toistoa uudelleen.
Voit kokeilla myös näitä vinkkejä:
Jos ohitit reitittimen, ja yhteys BLOCKBUSTERiin onnistuu suoraan modeemin kautta, vika on todennäköisesti itse reitittimessä.
Reitittimen kiertäminen auttaa toisto-ongelmassa, mutta jos kytkentä ei ole sinulle paras ratkaisu, ota yhteys langattoman verkkosi asentajaan ja pyydä apua reitittimen asetuksissa.
Jos toisto ei vieläkään onnistu:
Jos BLOCBUSTERIn toistaminen ei onnistu edes yhdistämällä televisio suoraan modeemiin, voit ottaa yhteyttä laitteesi maahantuojaan ja varmistaa, että modeemi ja internetyhteys toimivat niin kuin pitääkin.
Jos tämäkään ei auta:
Suosittelemme, että kytket laitteen suoraan modeemiin aina kun se on mahdollista. Niin voit varmistaa, ettei internetyhteyden vika ole reitittimessä. Jos et voi kytkeä laitetta suoraan modeemiin, lue seuraava kappale siitä, miten internetin oletusasetukset palautetaan.
Jos tekniikka ei ole vahvin lajisi, kokeile palauttaa yhteydentarjoajasi oletusasetukset
Jos olet muuttanut laitteesi yhteysasetuksia, suosittelemme palauttamaan yhteydentarjoajan oletusasetukset. Jos käytät yhteyden luomiseen VPN-palvelinta, kytke se pois päältä ja luo yhteys suoraan oman kotisi kotiverkosta. Jos olet muuttanut laitteesi DNS-käyttäjäasetuksia, voit yrittää nollata laitteen hakemaan DNS-asetukset automaattisesti. Jos olet epävarma siitä, miten nämä tehdään, tarkista laitteesi valmistajan ohjeet asiasta.
Langattoman signaalin parantaminen
Jos käytät langatonta verkkoa eikä ylläolevista vinkeistä ole apua, voit kokeilla jotain näistä seuraavista vihjeistä langattoman yhteyden parantamiseen: Vaihda reitittimen paikkaa, jotta signaali vahvistuu. Yleensä reititin kannattaa sijoittaa keskeiselle paikalle kotia, niin signaali on vahvempi kaikkialla. Reititin kannattaa myös nostaa lattiatasolta ylemmäs. Hyllyllä tai pöydällä oleva reititin lähettää parempaa signaalia kuin huonekalujen takana piilossa oleva laite.
Jos tekniikka ei ole vahvin lajisi, voit kokeilla vaihtaa langattoman signaalin kanavaa reitittimessäsi. (Palveluntarjoajasi auttaa tässä, jos et itse tiedä miten se tapahtuu). Usein kanavan vaihtaminen auttaa, kun signaali on heikko.
Varmista, että televisiosi ohjelmisto on päivitetty ajan tasalle!
Näin päivität laiteohjelmiston:
Kun haluat päivittää televisiosi ohjelmiston, mene valmistajan kotisivulle ja etsi televisiosi malli. Jos tarjolla on päivityksiä, lataa ne koneellesi ja pura mahdollinen zip-tiedosto. Siirrä tiedostot USB-tikulle, jonka kiinnität sitten televisioosi.
Muista seurata laitevalmistajan ohjeita laiteohjelmiston päivitykseen.
Katso, onko televisioosi tullut päivityksiä täältä.
Ohje Samsungin TV:n päivitykseen
HUOM! Tämä ohje toimii vain Samsungin televisioissa.
Näin päivität Samsun Smart TV:si ohjelmiston:
1. Valitse 'menu'-painike kaukosäätimestä. (Jos käytät 'Smart Remote- kaukosäädintä', paina 'näppäimistö'- painiketta kaukosaatimen yläkulmasta, ja ohjauspaneeli näkymä avautuu näytöllesi).
2. Valitse 'Tuki' (Support) menun alalaidasta.
3. Valitse 'Päivitä ohjelmisto' (Update software).
4. Valitse 'Online päivitys' (ei USB).
5. TV etsii nyt uusinta versioita.
6. Valitse 'Päivitä' (Update), jos uusi versio on asennettavissa.
7. TV sammuttaa ja käynnistää itsensä automaattisesti päivityksen lopuksi.
Kommentit
0 kommenttia
Kommentointi on poistettu käytöstä.